poniedziałek, 11 marca 2013

Olej Konopny- ulubiony olej do twarzy

Olej konopny kupiłam z czystej ciekawości. Przygotowując koszyk zakupów na stronie zsk.pl (zrób sobie krem) trafiłam na niego, a ze względu na pochodzenie zwrócił moją uwagę. Pomyślałam, że chętnie poznam się z tym olejkiem- i nie ukrywam, że liczyłam na to że olejek będzie pachniał jak wysuszone kwiatostany konopi indyjskiej;-).

Jest to dotychczas ulubiony olej stosowany na skórę twarzy spośród tych które posiadam/posiadałam (olej z pestek śliwki, olej arganowy, olej z awokado, olej z pestek malin, olej marula, 

Olej Konopny



Opis produktu


Zawiera ok. 75% niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), a szczególnie należące do esencjonalnych kwasów tłuszczowych (EFA) kwas linolowy (56%) i alfa-linolenowy (19,4%), oraz witaminy A, D i E, fitosterole, fosfolipidy i minerały. 



Olej z konopii jest jedynym olejem naturalnym charakteryzującym się idealną proporcją NNKT, pełniących kluczową rolę w metabolizmie lipidów w organizmie człowieka. Proporcja ta wynosi dokładnie 3:1 - kwas linolowy (LA) należący do rodziny kwasów omega-6 do kwasu alfa-linolenowego (LNA lub ALA) należącego do rodziny kwasów omega-3.

EFA (Essential Fatty Acid) są prekursorami hormonów miejscowych, min. prostoglandyn, które utrzymują skórę w dobrej formie oraz zapobiegają jej przedwczesnemu starzeniu.

Olej z konopii, dzięki wysokiej zawartości EFA, wykazuje wybitne działanie odżywcze, immunostymulujace, przeciwalergiczne, regeneracyjne i przeciwstarzeniowe. Wpływa korzystnie na strukturę i wygląd skóry, która staje się bardziej elastyczna i uzyskuje ładniejszy koloryt, a wszelkiego typu podrażnienia i chorobowe stany zapalne (łuszczyca, AZS, egzema) ulegają złagodzeniu.

Skład chemiczny oleju z konopii jest bardzo zbliżony do naturalnego tłuszczu ochronnego
wydzielanego przez ludzką skórę, dzięki czemu, zastosowany w preparatach kosmetycznych, poprawia gospodarkę lipidami, szczególnie skóry łojotokowej i trądzikowej - łój staje się rzadszy i nie czopuje ujść gruczołów łojowych, co min. zapobiega powstawaniu zmian trądzikowych.

Olej ten jest łatwo absorbowany przez skórę, charakteryzuje się dobrą rozsmarowywalnością i brakiem nadmiernej tłustości po aplikacji. Dzięki wysokiej zawartości kwasu linolowego wpływa na zwiększoną przepuszczalność naskórka oraz wykazuje zdolność głębokiej penetracji tkanek, co czyni go doskonałym nośnikiem substancji naprawczych i odmładzających, takich jak ekstrakty roślinne czy olejki eteryczne.

Olej z konopii, dzięki bogatej zawartości aminokwasów, wykazuje także korzystne działanie na skórę głowy i włosy (efekt filmogeniczności i substantywności). Zastosowany odżywkach sprawia, że włosy stają się bardziej błyszczące i łatwiejsze w czesaniu.



 opis pochodzi ze strony mazidła.pl



Moje odczucia:


Działanie:
Podkreślę, że mam cerę mieszaną. Strefa T daje się czasem we znaki, ale raz kosmetyczka powiedziała mi, że mam cerę naczynkową, suchą na policzkach...Jedno co jest pewne to skłonności do świecenia. Mat jest pożądany:-)
Olej stosuję wieczorem zamiast kremu do twarzy. Stosuję regularnie, ale czasami robię krótkie przerwy w używaniu, aby skóra się nie przyzwyczaiła (a ma takie skłonności co powoduje, że produkt już tak dobrze nie działa). Oleju nakładam bardzo niewielką ilość i przy takiej wielkości ziarnka:
  • szybko się wchłania,
  • nie pozostawia tłustego filmu,
  • radzi sobie z utrzymaniem nawilżenia skóry- skóra staje się wygładzona, miękka, 
  • skóra nabiera ładnego, zdrowego kolorytu,
  • nie zapycha porów,
  • zmniejsza zaskórniki,
  • rano skóra twarzy wygląda na wypoczętą.
  • mój partner boryka się z problemem "suchej powieki", ponieważ pracuje w miejscu gdzie jest suche powietrze (na razie obwiniamy to) w okularach to skóra na powiekach staje się sucha i swędząca- drapanie oprócz ulgi przynosi jeszcze większe wysuszenie i podrażnienie delikatnej skóry oczy- udało mi się namówić mojego partnera do stosowania olejku przed snem na powieki z pozytywnym rezultatem- olej pełni funkcję nawilżająco- natłuszczającą, swędzenie znika, pomaga więc również w przypadku podrażnienia i swędzenia.

Kilka razy zastosowałam na końcówki włosów, ale nie było jakiś spektakularnych efektów, więc olej stosuję jedynie na twarz.

Zapach:
Niestety, nie pachnie tak jak się spodziewałam;-). Zapach nie jest przyjemny, typowo "zielski";-). Czasami tęsknie za olejem z pestek śliwki i na pewno go zamówię niedługo- ten marcepanowy zapach był cudowny. Nie mniej jednak zapach nie przeszkodzi mi w używaniu tego oleju, ponieważ dotychczas spisywał się najlepiej na skórze twarzy.

Wydajność:
Olej jest bardzo wydajny- od pół roku posiadam buteleczkę 15 ml- została jeszcze 1/3 oleju. 
Na pewno zamówię ponownie.


A od dziś testuję olej z czarnuszki:-) Już wylądował na włosach- pod czepkiem i czapką;-)


...a wieczorem zastosuję na twarz.

Pozdrawiam!

17 komentarzy:

  1. Zapraszam do udziału w tagu: http://malasija.blogspot.com/2013/03/tag-liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę go wypróbować, bo to już kolejna pozytywna recenzja, którą czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. są jakieś podstawy do rozsądnego zakupu:D

      Usuń
    2. Polecam również: http://zielarniaimbir.blogspot.com/2015/07/chcesz-zaoszczedzic-sobie-problemow-z.html

      Usuń
  3. Nie miałam , ale od jakiegoś czasu mnie kusi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie martw się, pewnie w końcu skusi całkowicie;-)

      Usuń
  4. Musze go kupić. Ale z myślą o olejowaniu włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. chętnie wypróbuję ten olej, ale tez raczej to twarzy niż włosów. Podoba mi się Twój blog, wchodząc tu dowiedziałam się o kosmetykach, o których istnieniu nie wiedziałam :)
    dodaję do obserwowanych i na pewno będę tu częściej zaglądać :)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie:
    http://versalkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. źle to napisałam, chodziło mi o to że spóźniłam się i nie było już miejsca dla mnie w pracy przez co straciłam dniówkę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Silna motywacja w takim razie, żeby być punktualnym. Szkoda tylko, że czasami to jest niezależne od nas, ile razy miałam tak, że wychodziłam gdzieś dużo wcześniej (nie lubię się spoźniać) a i tak po drodze "coś" powodowało że i tak byłam spóźniona;-)

      Usuń
  7. Halo

    Nazywam się Sherry Wayne, z USA. Byłem chory na raka około 3 lat i wykryto u mnie raka piersi.

    Zrobiłem chemioterapię, ale rak wrócił po chwili i mam dość wydawania pieniędzy na chemioterapię i radioterapię, które nie leczy raka całkowicie, więc postanowiłem szukać alternative.i zrobił jakieś badania i odkryłem, że leczy raka oleju konopnego więc postanowiłem zakupić it.my poszukiwanie wiarygodnych źródeł na zakup oleju konopnego z był bezskutecznie aż znalazłem Dr Calligan Lottie, która sprzedała oleju konopnego do mnie i powiedział mi, jak z niego korzystać za pośrednictwem poczty calliganlottie_cannabiscurescancer@outlook.com

    Poszedłem za jego instrukcjami, teraz jestem rak darmo.

    OdpowiedzUsuń
  8. Spodobał się komuś wpis i jest zaciekawiony większą gamą produktów z konopi ?
    Zapraszamy do nas na bloga, jak i do sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Od pewnego czasu używam kosmetyków z dodatkiem oleju z konopii zamawiane na stronie konopny market. Póki co jestem bardzo zadowolona z samego sklepu jak i z kosmetyków - nigdy nie miałam gładszej cery;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mojej skóry olej konopny to wybawienie! N=Długo nie mogłam znaleźć preparatu odpowiednijgo dla mojej suchej skóry, aż w końcu trafiłam na olej konopny i stosuje go już dobrych kilka lat :) Zamawiam go sobie regularnie na nasionamari i jestem bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ooo Ewelina- ja też tam zamawiam i bardzo sobie chwalę :) a testowałaś coś jeszcze z tego nasionamari? bo mnie tam krem kusi ale no nie zamawiałam nic jeszcze więcej więc chętnie poznałabym opinię osoby, która już jakiś kosmetyk przetestowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...